۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۵۹۵۴۹
رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به توان سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز در بانک مرکزی این توانایی را داریم،  افرادی که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور دارند،  رصد و شناسایی کنیم
کد خبر: ۳۵۸۶۲

دلایل افزایش قیمت دلار از زبان رئییس بانک مرکزی|  شاهد افزایش چشمگیری در ذخایر ارزی بانک مرکزی خواهیم بود +فیلم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه ماهانه مدیران عامل بانک‌ها، با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای خرید ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی گفت: با این مجوز، شاهد افزایش چشمگیری در ذخایر ارزی بانک مرکزی خواهیم بود. همچنین سال آینده وضعیت ارزی به مراتب بهتری خواهیم داشت ونوساناتی که در بازار غیر رسمی وجود دارد،  کوتاه مدت و زودگذر است. این افزایش قیمت‌ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است و پشت این افزایش قیمت‌ها خالی است، چون ریال را هم ما محدود کردیم و توصیه می‌کنیم افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان وارد این بازار نشوند.

حساب‌های ریالی و ارزی دلالان مسدود می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به توان سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز در بانک مرکزی این توانایی را داریم،  افرادی که با نرخ‌های غیرعادی سعی در ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور دارند،  رصد و شناسایی کنیم؛ بنابراین اعداد بالایی که توسط سودجویان معامله می‌شود به زودی شناسایی می‌شود و واحد‌های پولشویی ورود می‌کنند و به وظیفه خود در زمینه مسدود سازی حساب‌های ریالی و ارزی آنان عمل خواهند کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: از تمامی فعالان اقتصادی می‌خواهیم، فعالیت‌ها و تصمیمات خود را بر اساس واقعیت‌های ارزی کشور که عنوان شد، انجام دهند؛  نوساناتی که حادث شده، گذراست.

فرزین با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر در حوزه سیاسی و امنیتی و اثر آن بر بازار‌های مالی گفت: تحولات منطقه بر بازار‌های مالی خاورمیانه و به دنبال آن بازار‌های مالی کشور ما تاثیرگذار بوده است، ولی با توجه به وضعیت بسیار مطلوب ارزی کشور که در مقایسه با سال‌های گذشته منابع ارزی بسیار مطلوبی داریم، این نوسانات زودگذر خواهد بود.

/تابناک.

برچسب ها: بانک مرکزی محمدرضا فرزین دلار بازار دلار ویدیو
ارسال نظر
آخرین اخبار